Dominica!
2 maart 2025 - Portsmouth, Dominica
Vandaag gingen we naar Dominica, dit was de eerste keer in 12 dagen dat we weer op land stonden. Het moment dat we op land stapte voelden we de zeebenen een klein beetje, maar niet heel erg. Gelijk zagen we allemaal lokale mensen naar ons wijzen, want hier hebben ze niet veel toerisme, ook vielen onze rode shirtjes natuurlijk op. Een paar dagen geleden konden we op excursies en activiteiten stemmen en daar kwam rivertuben uit, dit is dat je in een band van een rivier af gaat. Overal waren de huisjes felgekleurd en het leek echt alsof het 30 jaar terug in de tijd was daar. We stapten in het busje en reden naar de locatie toe, eenmaal aangekomen kregen we allemaal een zwemvest, een helm en een pedel. De mannen die hier werkten gingen allemaal met ons mee om ons te helpen als we afdreven. Sommige stukjes van de rivier gingen heel hard en sommige stukje waren juist heel rustig. Het was heel mooi, want je dobberde tussen de heuvels en palmbomen. Daarna heeft onze buschauffeur ons naar een zwart vulkanisch strand gebracht, dit was wel heel mooi, maar we hadden niet genoeg tijd om te zwemmen. Al 12 dagen willen we naar een supermarkt om bijvoorbeeld cola te halen, dus nu konden we eindelijk daarnaartoe. De mensen in de winkel wisten niet wat hun overkwam, een hele cult aan rode shirtjes kwam de winkel binnenlopen. Even dachten we dat alles heel duur was, maar blijkbaar zijn Amerikaanse dollars 3x zoveel waard als Dominicaanse dollars. Na het winkelen moesten we snel weer terug tenderen naar het schip. Onze kok Max had heerlijke hamburgers voor ons gemaakt, dus die hebben we lekker met het avondeten opgegeten. Dit was onze eerste dag aan land, morgen vertrekken we weer naar Curaçao. Dinsdag komt er weer een nieuwe blog online!
Foto’s
2 Reacties
-
Joke en Gerrit Tinholt:2 maart 2025Tsjonge, leuk om jullie (jouw) belevenissen te lezen. Goed geschreven, we krijgen een prima indruk van de fantastische reis. Tot de volgende verslaglegging. Lieve groet, Joke en Gerrit.
-
Marije:5 maart 2025Alsof we er bij zijn Kiki. Leuk om jouw belevenissen zo mee te beleven





